'' ΧΙΩΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ '' . Μιχάλη Γ. Καριάμη

Τετάρτη 7 Μαΐου 2014

ΒΑΠΤΙΣΜΕΝΟΣ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ,,,,




Η  ΑΛΗΘΕΙΑ ....... Πρόλογος συνέντευξης




καπετάν Μιχ. Καριάμης -οι Πρώτοι Μηχανικοί κκ,Μαν. Φύσσας - Δημ. Ανδριάνας και ο  καπετάν Αλ. Καραμούζος 

Να φέρεις τον Καριάμη. Έτσι μου έλεγαν οι άλλοι καπεταναίοι και όχι μόνο, που τους πήρα συνέντευξη, κι άντε εγώ τώρα να εξηγήσω ότι πρώτον τον Καριάμη τον κυνηγώ καιρό, μέχρι που τον πέτυχα, αλλά για να πετύχω και τους άλλους, που έχω στο μυαλό μου, προσωπικότητες, που αξίζει να αναδειχθούν, άνθρωποι της διπλανής πόρτας, δεν μου φτάνουν πέντε ζωές κι εγώ έχω ήδη εξαντλήσει μισό αιώνα και βάλε της μοναδικής μου ζήσης. Μοναδικός όμως και ο καπετάνιος που έχω απέναντι μου, παλικάρι, μπεσαλής, μυαλό ξουράφι, βαπτισμένος στη θάλασσα, ένα μαζί της, μορφωμένος από τη ζωή, πολυγραφότατος, ερευνητικός Βορειοχωρούσης  και Λαγκαδούσης μαζί, συνδυασμός λιτότητας, σκληράδας και ευστροφίας, Οδυσσέας κανονικός, Έλληνας που τον πνίγει η στεριά. Γεννημένος στη Λαγκάδα το 1946, ζει το κλίμα του εμφυλίου, της εσωτερικής μετανάστευσης και μπαρκάρει για να γίνει όμως καλός Καπετάνιος, πράγμα που εκτός από τα πληρώματα αναγνωρίζουν και οι εφοπλιστές, που δέχονται τους δικούς του κανόνες, οι άνδρες του να περνούν βασιλικά, αρκεί να μην κάνουν δυο πράγματα. Να μην τρώνε βρόμικοι και να μην παίζουν χαρτιά με λεφτά. Ο Καριάμης, με 26 χρόνια θαλάσσια υπηρεσία, εκτιμά τη φιλία, γι’ αυτό και κάνει τις επιλογές του. Γράψε μου λέει, αδερφοί μου είναι ο Μανώλης Φύσσας, ο Βαγγέλης Ρουφάκης, ο Δημ. Ανδριάνας, ο Γιώργης Μπαχάς, ο καπετάν Αλ. Καραμούζος, ο καπετάν Δημ. Μελαχροινούδης, όλοι, συμπληρώνει με νόημα ..., καλύτεροι από μένα. Καλύτερος πάντως γίνεσαι όταν ανταμώνεις με το χάρο και ο Καριάμης γλύτωσε σαν από θαύμα 18 χρονών από κυκλώνα, αλλά και πριν μια δεκαετία, όταν του είπαν να αποχαιρετήσει τους δικούς  του, αφού αν και μη καπνιστής... είχε καρκίνο στον πνεύμονα. Εγχειρίστηκα, μας λέει, και τώρα με ένα πνευμόνι κάνω υποβρύχιο ψάρεμα, δίνοντας το μήνυμα πως όλα τα παλεύει ο άνθρωπος, αρκεί να θέλει αν κι εγώ αυτό που θέλω στο τέλος μάλλον θα το χάσω. Μην έχετε απορία, ο Καριαμομίχαλος το λέει στον τίτλο . «Θα ΄θελα  να πεθάνω στη γέφυρα». Ένας αιώνιος καπετάνιος που πιστεύει πως τα πάντα είναι μεράκι.

Γ. Τζούμας


Από την Χιώτικη εφημερίδα : ΑΛΗΘΕΙΑ
Δευτέρα 28 – ΑΠΡΙΛΙΟΥ - 2014-05-06

Φύλλο : 5486






2 σχόλια:

  1. Εκείνο το καλοκαίρι στην όμορφη Λαγκαδά δεν γνώρισα ένα καπετάνιο γνώρισα ένα ποιητή της θαλασσας. Η ναυτοσύνη και οι ιστορίες σου με άγγιζαν. Όσο για την αγάπη των φίλων σου την διαβάζω κάθε μέρα στα μάτια τους Καπετάνιε εύχομαι ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ καλές γιορτές με υγεία.

    Dimitris Kafetzis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εδώ καί 4 χρόνια πού σέ γνωρίζω πιστεύω ότι ´ό ´Αγιος Πέτρος σέ φοβάται καί δέν πρόκειται νά σέ πάρει ούτε στή θάλασσα ούτε στή στεριά γιατί προστατέυεσαι άπό τήν άγάπη τών φίλων σου!

    Λευτέρης Πυκνής ´

    ΑπάντησηΔιαγραφή