'' ΧΙΩΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ '' . Μιχάλη Γ. Καριάμη

Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2014

ΤΟ ΤΑΞΊΔΙ ΣΤΟ ΠΟΥΘΕΝΑ . του Χρήστου Γ. Γιατράκου














Με τον αξέχαστο καπετάν Χρήστο, γνωριζόμαστε, χωρίς να είμαστε φίλοι. Ήταν ένας πολυτάλαντος άνθρωπος , ο οποίος στο σύντομο πέρασμα του από τούτον τον ψεύτικο κόσμο, μας άφησε λίγα μα ευδιάκριτα ίχνη ώστε να μπορούμε να ερευνούμε το διάβα του. Λέγω ότι δεν τον γνώριζα καλά και θα σας εξομολογηθώ την αμαρτία μου. Παρά του ότι και εγώ σαν ναυτικός ασχολήθηκα επιμελώς με την ιστορία. Την λαογραφία και την αρχαιογνωσία του τόπου μου, σαν διάβασα, για πρώτη φορά το βιβλίο του «Ο Έλληνας εξόριστος», έμεινα άναυδος.  Η πρώτη μου σκέψη ήταν ότι κάποιο συγγενικό του πρόσωπο το συνέγραψε και εκείνος απλά πρόσθεσε το όνομα του. Συγχωρέστε με.   
Τις γνώσεις και τις δυνατότητες αυτού του πραγματικά χαρισματικού ανθρώπου, επιβεβαίωσε ο αδελφικός  μου φίλος Βαγγέλης Ρουφάκης.  Καλή στιγμή σαν άνοιξα για πρώτη φορά το «Ταξίδι στο πουθενά». Παρά του ότι από τα πρώτα γυμνασιακά μου χρόνια,  έκανα βίωμα μου την αρμυρή ζωή του ναυτικού, η περιπλάνηση με την πένα του καπετάν Χρήστου, με έκανε να νοιώθω πρωτόμπαρκος.  Στα απορημένα μάτια μου άνοιξαν διάπλατα άγνωστοι ορίζοντες, παρά του ότι οι θάλασσες ήταν γνωστές μου.  Όχι πως δεν είχα ακούσει για αυτές τις τόσο τολμηρές  πτυχές του ναυτικού τολμήματος. Δεν απολογούμαι, καταθέτω την αλήθεια. Έζησα τη ζωή τολμηρού θαλασσοπόρου. Όχι αυτή όμως του κοντραμπατζή. 

Καπετάν Χρήστος Γ. Γιατράκος

Στα ατέλειωτα ταξίδια μου, άκουσα απίστευτες ιστορίες  για «πατατάδικα», έτσι αποκαλούσαν τα σαράβαλα που έκαναν μπίζνες  με την Ιταλική Μαφία ή παρακλάδια της μεταφέροντας λαθραία τσιγάρα. Δεν ήταν λίγες οι φορές που τα έκπληκτα μάτια μου είδαν κυνηγητό και απίστευτους ελιγμούς  από «τσιγαράδες» και καραμπινιέρους.  Φτωχός ήμουν, μα δεν  με συγκίνησε ποτέ ο εύκολος πλουτισμός  ή το παράτολμο  εγχείρημα. Πιθανά να μην είχα τα κότσια. Έτσι, σαν αναγνώστης , μπαρκάρισα και γω  στο «ΠΕΛΑΓΙΣ» για ένα ταξίδι στο πουθενά, μέσα από τις πεντακόσιες σελίδες του βιβλίου. Πριν σαλπάρω, διαβάζοντας τον πρόλογο, με είχε προϊδεάσει ο Ναύαρχος  Σταύρος Γ. Μιχαηλίδης , σε τι θάλασσες θα πλεύσω και για ποιο σκοπό. Πιστέψτε με. Με μάγεψε η γραφή και ο γλαφυρός τρόπος της εξιστόρησης των συμβάντων. 
Δεν άντεξα και υπέκυψα στον πειρασμό να μην κοιμηθώ και να διαβάσω μονορούφι το τόλμημα. Μεγάλη πλοκή. Άριστος ο λόγος και το στήσιμο του όλου εγχειρήματος.   Δεν ένοιωσα ούτε στιγμή νυσταγμένος. Απλά με έτρωγε η αγωνία του τι θα διαβάσω  στην επόμενη σελίδα.  Αλήθεια πόσα μας κρύβει η ζωή. Χιλιάδες συνάδελφοι εν ενεργεία ή συνταξιούχοι ναυτικοί, ταξιδεύοντας  στις θάλασσες των σελίδων του βιβλίου, ειδικά οι σημερινοί, θα αναρωτηθούν  : Μα ήταν δυνατόν να συμβαίνουν τέτοιες καταστάσεις , ώστε όσοι «είχαν κερδίσει κάποια χρήματα, να δουν την ναυτιλία σαν επιχειρηματικό πεδίο εύκολου πλουτισμού ;» Φίλες και φίλοι μου, περίοδο εορτών διάγουμε. Σε ναυτότοπο ζούμε. Θαρρώ πως δεν υπάρχει καλύτερο δώρο από ένα βιβλίο. Ειδικά αυτό το υπέροχο  μυθιστόρημα, θα πρέπει να το διαβάσουν όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι ώστε να γνωρίσουν την περιπέτεια αντάμα με έναν καπετάνιο, κορυφαίο γνώστη της θάλασσας και αριστοτέχνη της ελληνικής γλώσσας.   Να το διαβάσουν για να μάθουν τι ταλαντούχο άνθρωπο έχασαν τα Ελληνικά Γράμματα και η Ναυτική  Βιβλιογραφία. Αξίζουν ένα μεγάλο ευχαριστώ οι εκδόσεις «αλφα πι» για την τεράστια συμβολή τους  στο εκδοτικό πεδίο του νησιού μας το οποίο κοσμούν με έργα εξαίρετων δημιουργών κυρίως δε νέων.        
Καλό σας ταξίδι  φίλες και φίλοι στα πέλαγα των σελίδων του βιβλίου. Καλή παραμονή καπετάν Χρήστο στις γαλήνιες θάλασσες των ουρανών και στη αγκαλιά του Πλάστη και Δημιουργού μας.                                                            

«Τελικά, όλοι μας κάναμε ένα ταξίδι στο πουθενά και δεν φέραμε πίσω  τίποτα, παρά μόνο αναμνήσεις»


Μιχάλης Γ. Καριάμης

Πλοίαρχος Ε.Ν. 








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου